vrijdag 20 september 2024

Cas en Lisa

  De voorbije 2 weken waren Cas en Lisa bij ons op bezoek.

Ze gaven ons tips rond zelfredzaamheid, vriendschap en beleefdheid.


Ik zeg dankjewel
en ik zeg ook hallo.
Ik zeg ook alsjeblieft.
Dat hoort toch gewoon zo!
Want ook al ben ik nog maar klein, 
ik kan zeker en wel
een beleefd kindje zijn.


Aan de hand van liedjes en een stappenplan leren we onze jas aandoen en onze neus snuiten.  Ook hierbij helpen Cas en Lisa.
We kleven de prentjes in de juiste volgorde.


We bakten samen cakejes en speelden het verhaal na... 
Ik geef een cakeje en zeg heel lief "asjeblieft"
Ik krijg een cakeje en zeg snel "dankjewel"


Aan de hand van prenten bespreken we verschillende situaties.
Zo ben ik een goede vriend, zo gaat het wel eens mis...

Als het goed gaat, krijg je een duim, als het niet leuk is, dan zeg je "stop, hou daar mee op"
sorteren van de situaties

 Tekenen van Cas of Lisa

SAMEN foto's bekijken op de tablet

We kleuren allemaal een kindje.
We zijn vriendjes van elkaar, ook van Jezus.
We proberen voor elkaar te zorgen, elkaar te helpen, goede vriendjes voor elkaar te zijn!

We sloten de week af met STRAPDAG.
Iedereen kreeg een nieuwe fluojas van de gemeente Koekelare. DANKJEWEL



We werden deze week verwend met wat zon.  We gingen spelen in de speeltuin van De Buidel, in de grote zandbak op school en we fietsten in het zonnetje op de speelplaats.

Benieuwd naar alle avonturen in de klas? 

Volgende week wordt het een feestweek.
Thema "Anna is jarig"
We kijken uit naar de verjaardag van Ida (dinsdag)
 en tellen af naar het verjaardagsfeest
van de klaspop Anna en Jules (op vrijdag)

Fijn weekend!
groetjes, juf Karen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten