vrijdag 2 februari 2024

Muziekinstrumenten in de klas.

 Ra ra ra... wat zou er onder het doek verstopt zitten?
Heel veel verschillende muziekinstrumenten kwamen de voorbije 2 weken te voorschijn.

We leerden de namen van de instrumenten, we konden ze herkennen door goed te luisteren.  We leerden hoe we er muziek mee kunnen maken, geen lawaai ;-) We knutselden ook zelf een instrument.

Knippen op een lijn - afwisselend op kleven - de juf werkt af tot een schuddoosje

We maken kennis met de piano.
Hier horen we heel goed het verschil tussen de hoge en de lage noten.
Tijdens het verdere verloop van het thema, luisteren we bij ieder instrument of we de hoogste en de laagste noot kunnen herkennen.

Wat is een schaduw?
We projecteren de instrumenten op de muur en raden wat het is.
Daarna gaan we aan de slag op papier.

Themaprent inkleuren , daarna op het lijntje deze in stukken knippen,
om daarna de puzzel terug juist op te kleven.


Goed kijken naar de kleuren van de Xylofoon.
De kleuren juist benoemen en in de juiste volgorde schilderen.
Een streep van boven naar onder, juist starten, juist stoppen.

We kregen bezoek van enkele muzikanten:
de dwarsfluit

 de bastuba en de Saxofoon

de gitaar


Knippen op de dunne lijntjes, daarna terug op kleven.



We tekenen een huis met een dak, een deur en een venster.
We tekenen een gele zon, wat gras en bloemen.
We tekenen onszelf en iedereen die in ons huis woont.
Daarna kleven we hartjes, want ons huis is onze THUIS.




Tijdens de godsdienstmomenten hadden we het over samen spelen.  Wanneer je samen speelt, kan je mooiere muziek maken dan alleen.
Cas en Lisa kwamen ook op bezoek om via poppenspel aan te tonen dat we elkaar niet mogen plagen, uitlachen, elkaar niet mogen pijn doen.  

We sloten de week af met een fanfare (zie video)

en nog zoveel meer... benieuwd? klik hier


Fijn weekend en tot maandag voor een weekje
"Slingers en confetti; joepie het is carnaval"







Geen opmerkingen:

Een reactie posten